4 handige tips voor horecaondernemers

Als horecaondernemer ben je voortdurend op zoek naar manieren om de efficiëntie te verbeteren en kosten te beheersen. Wij geven je graag tips  om jouw kosten te verlagen en zo je bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen.

Tip 1

Optimaliseer alle premievoordelen

Ondernemers weten vaak niet wat ze kunnen optimaliseren en hoe, omdat ze deze kennis niet in huis hebben.

Tip 2

Maak gebruik van de regres-regeling

De horeca en haar mensen zijn onvoorspelbaar. Dit is hoe je zekerheid krijgt. 

Regres maakt het mogelijk om in bepaalde situaties gemaakte kosten te verhalen op een derde, schuldige partij. 

Stel: een medewerker wordt in privétijd buiten zijn of haar schuld aangereden en kan een paar weken niet werken. Als werkgever kan je dan alle gemaakte kosten – loonkosten, gederfde inkomsten – claimen bij de schuldige partij. 

Tip 3

Verlaag jouw verzuimkosten en denk preventief!

Fitte medewerkers verhogen de sfeer, zijn productiever en zetten meer om. Tel uit je winst!

Verzuim kan je horecabedrijf namelijk flink raken. Daar weet je waarschijnlijk alles van. Daarom moet je goed kijken waar de risico’s op uitval liggen.

Het uitbesteden van je HR-zaken helpt je om meer inzicht te krijgen in de omvang en aard van je verzuim.

  • Focussen op preventie is cruciaal. Werk samen met een partij die ook aan het belang van de ondernemer denkt. 

 

  • JAM! doet dat o.a. via frequent verzuimgesprekken, bemiddelen in arbeidsconflicten en hulp bij privéproblemen (bijvoorbeeld financieel).

 

  • Bovendien zorgen we ook voor een snelle terugkeer van je personeel op de werkvloer. We verminderen jouw verzuim gegarandeerd met de helft. 

Tip 4

De no-risk polis is geld waard!

Een regeling die ondernemers soms wel tienduizenden euro’s oplevert.

De no-risk polis houdt in dat ziektekosten van medewerkers die onder een UWV-vangnet doelgroepregister vallen, worden gedekt door het UWV. 

Volgens recent onderzoek wordt deze polis in slechts 20% van de gevallen gebruikt!

Dit soort slimmigheidjes zijn vaak niet bekend bij horecaondernemers. En als dat wél het geval is, weten ze vaak niet hoe ze zo’n zaak moeten aanpakken. Of ze zien – logischerwijs – tegen de papier- en regeljungle op. 

Je kan geheel vrijblijvend contact opnemen met ons. Wij kijken graag met je mee naar hoe je jouw kosten kan minimaliseren. Laat je telefoonnummer onderaan deze pagina achter voor advies of vragen over deze tips. 

JAM-Payroll-img-24

Contact opnemen

We gaan altijd graag vrijblijvend met horecaondernemers in gesprek om hun situatie te bespreken.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Want bellen gaat sneller!
JAM! Horeca

Over JAM! Horeca

Hospitality zit in ons bloed en de horeca in ons hart. Wij ontzorgen onze klant zodat zij voor hun mensen en gasten kunnen zorgen. Onze service is altijd maatwerk en we zijn flexibel waar mogelijk. We kennen alle regels, maar - nog belangrijker - we snappen hoe we ze VOOR jou kunnen laten werken. Wij nemen onze klanten met veel plezier alle HR-vraagstukken uit handen zodat zij weer kunnen doen waar ze plezier uit halen.

JAM! B.V.

Rokin 54
1012 KV Amsterdam