JAM!, die gespecialiseerd is in horecapersoneel, heeft vandaag de online portal MyJAM! gelanceerd voor al hun klanten en medewerkers. In de portal staan opdrachtgever, medewerker en JAM! in rechtstreeks contact met elkaar via de officiële app. Zo kan er direct gechat worden met het backoffice team. Bovendien kunnen er realtime rapportages gedraaid worden van bijvoorbeeld gewerkte uren, tarieven, verlof- en ziekte-uren en bestaat er een directe koppeling met veel gebruikte horeca-urenregistratiesystemen zoals L1NDA en Nostradamus. Daarnaast verleent MyJAM! toegang tot de JAM! Academy, waarbij klanten hun medewerkers horecatrainingen kunnen laten volgen.
JAM! is opgericht in 2014 en bedient sindsdien meer dan 150 klanten verspreid door heel Nederland. Vanwege deze snelle groei van de organisatie, heeft JAM! flink geïnvesteerd in een nieuwe portal om haar klanten en medewerkers zo goed mogelijk te begeleiden. Het resultaat is een verhoging van de service richting medewerkers. In de portal hebben de medewerkers direct toegang tot al hun documenten en kunnen ze in een handomdraai hun vakantie-uren inzien en opnemen. Ook kunnen ze gemakkelijk hun uren klokken en foto’s van bonnetjes in de app uploaden ter vergoeding. Aan de andere kant beschikken klanten over de mogelijkheid om de inschrijving van nieuwe werknemers direct via MyJAM! te laten verlopen, waarbij ze al hun eigen wensen kunnen doorgeven. De inschrijvingsmodule is geheel gedigitaliseerd: medewerkers kunnen online binnen een dag hun contract tekenen door middel van een sms-code.
Daarnaast zijn er nog opties voor de klant om in MyJAM! uitgebreide rapportages te creëren, plaatsingen te verlengen en beëindigen en de portal compleet te customizen. Tevens ontvangen de opdrachtgever en medewerkers geautomatiseerde meldingen van bijvoorbeeld aflopende opdrachten, eind van de proeftijd en inschrijvingen die compleet zijn. Het eindresultaat? Een opdrachtgever weet op ieder moment alles van zijn medewerker, maar ook wat er van hem wordt verwacht.
“Wij weten als de beste dat horecamedewerkers en -ondernemers een onregelmatig leven kunnen hebben. Met de nieuwe portal bieden wij hen een totaalpakket om hun werkgerelateerde zaken volledig, gemakkelijk en snel in hun eigen gewenste tijden uit te voeren, ook buiten kantoortijden,” aldus Minke de Kruijff, medeoprichter van JAM!.
JAM! Academy
Via de MyJAM! portal kan men direct doorklikken naar de JAM! Academy, die in leven is geroepen om alle medewerkers te transformeren tot horecatoppers. Klanten kunnen hun medewerkers er een groot aantal basistrainingen laten volgen, zoals een algemene introductie, sociale hygiëne en mise-en-place. Daarnaast zijn er verdiepingscursussen voor bijvoorbeeld wijn en bier, maar ook voor bedrijfsleiders. De klant kan via de JAM! Academy ook trainingsdagen en afspraken met medewerkers inplannen. En als klanten een eigen idee hebben voor een training, is het tevens mogelijk om deze op maat te leveren. Hierbij kan gedacht worden aan een op maat gemaakte onboarding voor nieuwe medewerkers.
De MyJAM! portal blijft in ontwikkeling
MyJAM! is vormgegeven volgens de laatste trends, waardoor alle opties in mooie heldere baksteenrode tegels opgedeeld zijn. Deze opties worden binnenkort nog verder uitgebreid: er is een slimme chatbot in ontwikkeling, die binnen een mum van tijd antwoord geeft op bijna alle werkgerelateerde vragen. Denk hierbij aan de vragen: “Wanneer krijg ik uitbetaald?” of “hoeveel vakantie-uren kan ik nog opnemen?”. Er wordt tevens gewerkt aan een loyaliteitsprogramma, waardoor werknemers van JAM! via de app kortingen kunnen krijgen voor andere horecazaken die zich bij JAM! aangesloten hebben.
JAM! in het kort
JAM! is een snel groeiende werkgever in de horeca met meer dan 6.000 enthousiaste medewerkers. Zij werken voor uiteenlopende klanten verspreid door heel Nederland. Elke dag zorgt JAM! ervoor dat deze klanten en medewerkers de beste service verleend krijgen. De horeca-payrollorganisatie neemt voor opdrachtgevers de administratieve en juridische verplichtingen op zich, terwijl ze tegelijkertijd een complete HR-ondersteuning bieden. De efficiëntie van de payrollorganisatie staat het persoonlijke aspect niet in de weg. Elke klant heeft namelijk een eigen contactpersoon bij JAM! die op de hoogte is van het reilen en zeilen van de zaak. Zo kan er direct geschakeld worden tussen de klant en JAM!.