BLOG.
jam! academy horeca lockdown

Houd je personeel scherp tijdens de horeca lockdown met de JAM! Academy

Tijdens de horeca lockdown kan een groot aantal medewerkers niet aan hun uren komen. Toch is er een mogelijkheid om hen uit te dagen en nieuwe kennis bij te brengen! De JAM! Academy is een online platform waar horecamedewerkers uit een scala aan trainingen kunnen kiezen. Denk maar aan een cursus Sociale Hygiëne, een barista training en een biercursus. Zo staan medewerkers na de lockdown weer voorbereid op de werkvloer. Onze relatie David Diephuis van De Veranda in Amsterdam is enthousiast: ‘Sommige medewerkers hebben binnen twee dagen al vier cursussen afgerond.’

Met nieuwe kennis de vloer op na de lockdown

Via de JAM! Academy breiden je medewerkers hun kennis van zaken binnen een mum van tijd uit. De online portal bestaat uit zowel basistrainingen als verdiepingstrajecten, elk met een eigen tijdspad. Hier schreven we al eerder een artikel over. Managers houden in één overzicht de voortgang van medewerkers bij. Bovendien geef je gemakkelijk door welke nieuwe medewerkers je toegang wilt verlenen.

Relatie Vivian Hoogland van Restaurant Gewoon Lekker stimuleert haar medewerkers in deze maanden om de JAM! Academy te ontdekken. ‘Elke week stuur ik een mail naar een groep medewerkers, en hierin raad ik altijd een JAM! Academy training aan. Deze week is dat Up-selling & Cross-selling voor leidinggevenden.’ Alle resultaten houdt ze bij in haar coronadossier. Als voordeel aan de Academy noemt Vivian de toegankelijkheid: ‘Het is niet zo ingewikkeld, dat is het leuke eraan.’ Bovendien maakt de catalogus medewerkers enthousiast. Een van de koks bij Gewoon Lekker kreeg vorige week de opdracht om de training Allergenen te doen. Vivian: ‘Hij vond het zo leuk, dat hij daarna ook twee andere cursussen heeft afgerond.’

horeca lockdown jam! academy
Via de JAM! Academy hebben onze medewerkers toegang tot een scala aan horeca trainingen

Weten wat voor vlees je in de kuip hebt

David Diephuis van restaurant De Veranda zette de Academy voorafgaand aan de tweede lockdown in om zijn tien nieuwe medewerkers de beginselen van de horeca te leren. ‘De Academy ziet er professioneel uit, en de cursussen zijn goed te doen. De Introductietraining bevat relevante informatie over de terminologie binnen de horeca. Dat is voor nieuwe medewerkers namelijk echt nog een dingetje om onder de knie te krijgen.’ Bovendien is het een handige manier om te weten wat voor type medewerkers het zijn: ‘Sommigen zijn binnen een mum van tijd al klaar met de eerste training. Dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt.’

Ook tijdens de lockdown stimuleert David zijn medewerkers via WhatsApp-groepjes om cursussen te volgen die ze interessant vinden. Zowel shiftleaders als nieuw personeel volgt online trainingen. ‘Iedereen binnen ons team weet van de JAM! Academy af!,’ voegt hij nog toe.

horeca lockdown JAM! academy
Het personeel van De Veranda doet niet alleen JAM! trainingen; er worden ook take-away flyers rondgebracht

Interesse gekregen?

Ben je benieuwd geworden naar de mogelijkheden van de JAM! Academy? Neem dan contact op met onze Content Creator Wieteke (e-mailadres: wieteke.vonk@jamhoreca.nl). Zij bekijkt graag de mogelijkheden met je! Zorg er daarnaast voor dat je onze social media pagina’s volgt (LinkedInFacebook en Instagram) voor meer updates over JAM! en de JAM! Academy.