Bij vorig payrollbedrijf maar één keer per week uitbetaling
Samenwerken met een payrollbedrijf is Joël Nunes Xavier de Medeiros, eigenaar van Holt en Café de Opera, niet onbekend. Hij zegt erover: ‘Het vorige payrollbedrijf waar we bij zaten beviel op zich wel, maar hun systeem werkte nogal log. Ook konden ze maar één keer per week uitbetalen, waardoor mijn medewerkers soms een extra week op hun salaris moesten wachten.’ Hierdoor ging Joël op zoek naar een andere samenwerking. Door zijn bedrijfsadviseur kwam hij bij JAM! terecht, en na een goed gesprek begon de samenwerking. Inmiddels werkt JAM! al een aantal maanden met Joël en mede-eigenaren Gil, Niels en Freek samen. ‘En ik moet eerlijk zeggen: ik ben heel erg tevreden!’ zegt Joël hierover.
Heel snel schakelen
Joël hecht veel waarde aan korte lijntjes, omdat hij op deze manier zaken snel kan behandelen en afsluiten. Dit werkt goed, volgens hem: ‘JAM! schakelt snel, en met mijn HR Manager Anne ben ik heel blij. Er zijn namelijk veel nieuwe zaken waar ik vragen over heb gehad, zoals overnamecontracten, tewerkstellingsvergunningen en het inschrijven van medewerkers. Hiervoor kan ik altijd direct bij Anne terecht.’ Als extra selling point noemt hij onze overname van medewerkers met vaste uren: ‘Dat doen de meeste payrollbedrijven niet.’
Joël vervolgt: ‘Ik vind JAM! een heel erg flexibel en transparant bedrijf. Ik krijg bij jullie het gevoel dat ik altijd kan bellen, zonder dat dat erg is.’ En dat geldt volgens hem ook voor de kleine vragen tussendoor.
Scheelt uren aan administratief werk
In het begin vond Joël het nog wennen om met het persoonlijke online portal MyJAM! te werken. Hij noemt tijdbesparing als grootste voordeel van de app: ‘Ik hoef door MyJAM! niet meer het complete aanmeldproces bij nieuwe medewerkers te doorlopen.’ JAM! legt verantwoordelijkheid bij de medewerker om zijn of haar inschrijving compleet te maken. Hier staat Joël achter: ‘Bij ons komen vaak jonge mensen in dienst, en JAM! leert dat ze zelf ook iets moeten doen voor hun inschrijving. Je geeft de voorzet, en nieuwe medewerkers moeten dan zelf aan de slag in MyJAM!. Dat geeft een stok achter de deur: als ze er zelf niet achteraan gaan, dan krijgen ze geen contract en worden ze niet uitbetaald.’
Doordat er nu geen uren aan administratief werk meer liggen, kan Joël zich meer focussen op het ondernemen. Dat houdt ook in dat hij niet meer continu op de hoogte hoeft te zijn van alle huidige wet- en regelgevingen. ‘Dat geeft mij – en mijn personeel – veel vrijheid en rust.’