Renato’s

"De samenwerking met JAM! haalt onze personeelskosten naar beneden, omdat we sneller schakelen en ons meer focussen op de dingen waar we goed in zijn."

Mede-eigenaar

Renato's

Personeelsadministratie niet eigen expertise

JAM! en Renato’s werken nu al bijna vijf jaar samen. ‘We zijn begonnen toen we doorgroeiden naar de derde vestiging, en inmiddels hebben we er negen en volgend jaar tien,’ zegt mede-eigenaar Kim Lakho hierover. Waarom de samenwerking begon? Renato’s had eerst de personeelsadministratie in eigen beheer, maar besloot om over te stappen op JAM!. ‘We waren aan het groeien. We wilden ons focussen op het operationele, in plaats van het administratieve.’ Kim is ondernemer geworden omdat ze horecazaken wilde exploiteren, en kwam op een harde manier achter de risico’s hiervan. ‘Dat vind ik top aan de samenwerking met JAM!: dat jullie de risico’s van ons wegnemen, en dat jullie de expertise erin hebben.’

Personeelslasten omlaag

‘De samenwerking met JAM! haalt onze personeelslasten naar beneden,’ zegt Kim. Dat komt doordat ze nu geen tijd meer kwijt zijn aan administratie, ziektekosten, of foutjes bij zaken waarin ze niet gespecialiseerd zijn. ‘Bij JAM! hebben we direct contact: we hebben iedereens telefoonnummer, waardoor we snel schakelen. Er zijn korte lijntjes en we kunnen elkaar goed bereiken.’

Goede samenwerking ontstaan

‘Er is een hele goede samenwerking ontstaan met JAM!. We kennen elkaar goed en er is een hele persoonlijke klik.’ Ook maakt Renato’s gebruik van onze Recruitment service. Daar helpt de persoonlijke klik goed bij: ‘Jullie zoeken de juiste personen voor ons uit en weten wie er in ons bedrijf passen.’ Kortom: ‘Jullie verplaatsen je gewoon in ons bedrijf.’