5 handige tips voor horecaondernemers

Als horecaondernemer ben je voortdurend op zoek naar manieren om de efficiëntie te verbeteren en kosten te beheersen. Wij geven je graag tips  om jouw kosten te verlagen en zo je bedrijf naar nieuwe hoogten te tillen.

Tip 1

Optimaliseer alle premievoordelen

Ondernemers weten vaak niet wat ze kunnen optimaliseren en hoe, omdat ze deze kennis niet in huis hebben.
JAM! heeft al deze kennis in huis. Wij optimaliseren alle premies voor je, zodat jij onder aan de streep meer geld overhoudt. Profiteer van onze aantrekkelijke premievoordelen, inclusief een lage WW-premie met risicodekking. Hiermee bespaar je niet alleen kosten maar zorg je ook voor een financieel stabiele basis.

Tip 2

Werk samen met een Arbodienst die ook aan het ondernemersbelang denkt

Een vlotte terugkeer na ziekte is cruciaal voor jouw onderneming.
JAM! heeft een eigen in-house Arbodienst die denkt in mogelijkheden, en proactief meedenkt met de ondernemer. We bieden niet alleen ondersteuning bij re-integratie, maar zorgen ook voor minder verzuim. Het verzuimpercentage van JAM!-klanten is met 1.87% een stuk lager dan het landelijke gemiddelde. Meer weten over de Arbodienst van JAM!? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op

Tip 3

Verlaag jouw verzuimkosten

Verzuim kan je horecabedrijf flink raken. Daarom moet je goed kijken waar jouw arbeidsrisico’s op uitval liggen. Focussen op preventie is hierbij cruciaal: signaleer het en reageer direct. Werk samen met een partij die ook aan het belang van de ondernemer denkt. JAM! heeft casemanagers die proactief stappen zetten om verzuimkosten preventief aan te pakken. Wij zetten o.a. in op frequent verzuimgesprekken, bemiddelen in arbeidsconflicten en bieden hulp bij privéproblemen (bijvoorbeeld financieel). Daarmee voorkomen we verzuim voordat het plaatsvindt. We verminderen niet alleen je verzuim en bijbehorende verzuimkosten, maar zorgen ook voor een snelle terugkeer van je personeel op de werkvloer. Benieuwd geworden naar onze methodes? Onze casemanagers vertellen je er graag alles over, neem hier contact met ons op.

Tip 4

Geschoold personeel zorgt voor meer efficiëntie en hogere omzet

Investeer in de kennis en groei van je belangrijkste kapitaal: jouw personeel. JAM! biedt een gestructureerd opleidingsprogramma om jouw personeel efficiënter te maken. Door onze JAM! Academy-trainingsprogramma’s delen we kennis en ervaring met zowel nieuwkomers als ervaren horecamedewerkers. Dit draagt bij aan een positieve bedrijfscultuur en stimuleert persoonlijke groei. Deze investering resulteert niet alleen in kostenbesparingen maar ook in een hogere omzet, dankzij beter opgeleid personeel dat de klanttevredenheid verhoogt. Benieuwd geworden naar de inhoud van onze trainingsprogramma’s? Neem dan hier contact op, we vertellen je er graag alles over!

Tip 5

Werk samen met een partij

Het beheren van diverse diensten zoals Arbo, loonstroken, en contracten kan tijdrovend zijn. Werk met een partij samen: JAM! Horeca, gespecialiseerd in HR en payrolling, streeft continu naar organisatie-efficiëntie. Als je met ons samenwerkt, profiteer je niet alleen van alle kostenvoordelen maar maak je ook aanspraak op een Dyflexis-koppeling, voor geoptimaliseerde planning en efficiënter personeelsbeheer. Meer te weten komen over wat je allemaal krijgt door samen te werken met JAM!? Laat hier jouw email achter of bel ons en je krijgt direct een van onze experts aan de lijn!

Bel of mail een adviseur

Ruim 10 jaar ervaring

We hopen dat je deze tips behulpzaam vindt. Benieuwd of we ook toegespitst advies kunnen geven over jouw zaak en personeel? JAM! heeft ruim 10 jaar ervaring met het ondersteunen en adviseren van allerlei horecazaken; van kleine friettentjes tot aan sterrenrestaurants. Kunnen we dus ook zeker voor jou doen.

Doe de bespaarcheck

Door een samenwerking met ons aan te gaan bespaar je ook op je personeelskosten. Wil je weten hoeveel je kan besparen als je jouw personeelsbeleid overdraagt aan JAM!? Vul 6 simpele vragen in en ontdek jouw besparing

JAM!: één omrekenfactor, alle diensten

All-in dienstverlening

In 2024 zijn er talloze kansen om als horecaondernemer kosten te verlagen. JAM! staat klaar met op maat gemaakte oplossingen voor jouw bedrijf. Samen streven we naar een succesvolle en kosteneffectieve toekomst voor jouw horecaonderneming.

5 redenen om JAM! te kiezen

Meest uitgebreide payroll- en hr-dienstverlening met een hart voor de horeca

Bovendien streven we ernaar om samen met jou de beste werkgever in de horeca te zijn. Zo hebben we bijvoorbeeld de preventieve verzuimdienst JAM!Helpt, die het werknemersgeluk en -welzijn voorop stelt. Wil je een transparante offerte tegen het voordeligste all-in tarief?

Benieuwd naar de andere tips?

Tips voor horecaondernemers

We hebben nog drie waardevolle tips voor je. Laat je gegevens achter om deze te ontvangen.

Over JAM! Horeca

Hospitality zit in ons bloed en de horeca in ons hart. Wij ontzorgen onze klant zodat zij voor hun mensen en gasten kunnen zorgen. Onze service is altijd maatwerk en we zijn flexibel waar mogelijk. We kennen alle regels, maar - nog belangrijker - we snappen hoe we ze VOOR jou kunnen laten werken. Wij nemen onze klanten met veel plezier alle HR-vraagstukken uit handen zodat zij weer kunnen doen waar ze plezier uit halen.

JAM! B.V.

Rokin 54
1012 KV Amsterdam