Je managers kunnen verschillende rollen hebben. Voor iedere gebruiker moet minimaal één rol geselecteerd worden, maar je kunt managers ook meerdere rollen toekennen. Hieronder wordt toegelicht hoe je deze rollen aan je managers toekent en vervolgens wat deze rollen precies inhouden.
Instellen rollen
Ga naar de tegel MANAGER TOEVOEGEN en vul de gegevens in voor de gebruiker bij wie je de rollen van de manager wilt instellen. De velden met een * ernaast zijn verplicht om in te vullen.
Vink onderaan de pagina aan bij welke autorisatie-eenheid deze manager hoort (denk aan afwas, bediening, keuken etc.) en zet vervolgens vinkjes voor de bijbehorende rollen van deze persoon. Let hierbij niet op de opties waarbij (inlener) achter de rol vermeld staat; dit is voor jou niet van toepassing.
Betekenis rollen
Wat houden alle rollen precies in? Dat lees je hieronder:
Applicatiebeheerder (inlener)
Met deze rechten krijgt een manager de mogelijkheid om extra gebruikers aan te maken. Denk bijvoorbeeld aan een manager die deze rechten krijgt om zijn collega’s aan te maken als accordeerder.
Accordeerder urenregistratie
Met deze rechten krijgt een manager de mogelijkheid om urenbriefjes te accorderen of aan te maken. Dit is afhankelijk van het urenbriefjesproces.
Medewerker e-UUR urenregistratie
Met deze rechten kan de gebruiker alleen urenbriefjes bekijken. Het is voor deze gebruiker dus niet mogelijk om urenbriefjes te accorderen of aan te maken. Deze rol is een meekijk-functionaliteit voor administratieve doeleinden.
Dossier gemachtigde
Met deze rechten kan de manager eigen documenten in het dossier inzien. Deze rol is nodig wanneer de manager bijvoorbeeld facturen wil inzien.
Digitale ondertekening gemachtigde (inlener)
Met deze rechten kan de manager documenten ondertekenen. Hierbij is het wel nodig dat er een mobiel nummer is ingevuld.
Extern dossier gemachtigde
Met deze rechten kan de manager ook de dossiers van de flexkrachten inzien. De manager krijgt onder meer inzicht in de loonstroken, het kopie identiteitsbewijs en het arbeidscontract van jouw flexkrachten. Per dossieritemtype kun je dit zelf bepalen.
Beheerder digitale inschrijvingen (inlener)
Met deze rechten kan de manager digitale inschrijvingen aanmaken en mutaties op inschrijvingen doen die vervolgens benodigd zijn.
Plaatsingsbeheerder
Deze rol geeft de manager de mogelijkheid om een aanvraag plaatsingswijziging te doen.