Wijmpje Beukers

"JAM! voelt vertrouwd voor mijn personeel, en dat is voor mij het allerbelangrijkste."

Eigenaar

wijmpje beukers klantencase

Stap terug kunnen doen door JAM!

Restaurant Wijmpje Beukers is al vier jaar lang een begrip in de Amsterdamse Pijp. Bovendien openden eigenaren Maarten van Belkom, Jordy Kok en Thomas Herregraven op 1 januari 2021 hun tweede zaak: eetcafé en traiteur Schotsheuvel in Amsterdam Zuid. We spreken eigenaar Maarten, die door de jaren heen goed geworden is in zakelijk handelen. Na een paar jaar zelf verantwoordelijk te zijn geweest, was hij op zoek naar een HR-partner. ‘Door JAM! kon ik een stapje terug doen als eigenaar, en begon manager Robin zelf aan een traject met JAM!. Ik weet dat Robin goed geadviseerd wordt, en hierdoor kan ik me ontspannen.’ Daar bovenop noemt Maarten de verzekering omtrent zieke medewerkers. ‘Ik wil zelf gewoon medeleven tonen voor een medewerker, zonder me ergens druk om te maken. Dat kan nu.’

Scherp all-in tarief

Maarten heeft eerder samengewerkt met een ander payrollbedrijf, maar stopte daarmee na negen maanden. Hij nam het heft vervolgens in eigen hand: ‘Als je ruiten nooit worden ingeslagen, heb je geen glasverzekering nodig’. Met de boekhouder regelde hij de salarissen van zijn medewerkers, en elk jaar las hij tot in detail alle nieuwe regelingen. Toch stapte hij over naar JAM!.  ‘Jullie tarief is een stuk lager, en veel completer. Bovendien is alles duidelijker en heeft JAM! een hands-on mentaliteit.’ Er waren veel gesprekken met JAM!’s Accountmanager Maarten en HR Manager Yvonne, waarin de ruimte werd gegeven om na te denken over een eventuele samenwerking. ‘Dat voelde fijn, want ik wilde niets overhaast aanpakken.’

Vertrouwd voor personeel

Een pijler voor Maarten is het vertrouwen dat zijn medewerkers in JAM! hebben. ‘We zijn een soort familie. Ik wilde ze niet het gevoel geven dat ze ieder moment uit het bedrijf konden liggen, omdat we in coronatijden zitten. Dat is niet wie we zijn.’ Door duidelijke afspraken met JAM! te maken over de NOW-regeling, was het voor Maarten het juiste moment om de samenwerking aan te gaan. De afspraken gaven het vertrouwen waar hij naar op zoek was. ‘We willen ballen tonen en laten zien dat we onze medewerkers niet laten vallen. Dat ze denken: we zijn deze oorlogstijd veilig doorgekomen,’ zegt Maarten lachend.