The Harbour Club & Horeca Groep Leiden

"JAM! heeft een goed concurrerend tarief, waardoor wij met JAM! in zee zijn gegaan. Ik heb nu een veel professioneler personeelsbeleid, wat ons werk efficiënter maakt."

CFO Horeca Groep Leiden en The Harbour Clubs

bannne harbour club horeca groep leiden

Concurrerend tarief

JAM! werkt al sinds 2018 samen met The Harbour Club en Horeca Groep Leiden. Daarvoor hadden deze partijen hun loonadministratie in eigen beheer. Jordi van der Geest, CFO van beiden, ging een pilot aan met een payroller door tips van concurrerende collega’s: ‘Hier had ik mijn vraagtekens bij, kostprijs-technisch gezien.’ Nadat hij prijzen naast elkaar legde, raadde financieel horeca-adviseur Maikel Lindewegen van 402 aan om met JAM! het gesprek aan te gaan. ‘JAM! had een veel beter concurrerend tarief liggen, waardoor we uiteindelijk met JAM! in zee zijn gegaan.’

Maar paar procent kosten verschil, met veel professionelere salarisadministratie

‘Ik houd van appels en appels vergelijken,’ merkt Jordi op. Daarom heeft hij alle kosten naast elkaar gelegd, om zo tot een goede vergelijking te komen. ‘Ik ben begonnen met alle brutolonen, inclusief alle werkgeverslasten. Maar je hebt best wat indirecte kosten, zoals je eigen personeelsadministratie draaien, ziektekosten, ziekteverzuim, verzekeringen voor ziekteverzuim, je arbodiensten, et cetera.’ Het kostte dus even tijd om alles bij elkaar op te tellen. Toen Jordi het had doorgerekend, kwam hij erachter dat er maar een paar procent tussen zijn kosten en de service van JAM! zit. ‘Er zit dus niet veel verschil in, maar ik heb wel een veel professionelere manier van salarisadministratie en personeelsbeleid.’

Alles veel beter onder controle

Wat Jordi vooral fijn vindt aan de samenwerking? ‘Ik heb alles veel beter onder controle, en alle contracten zijn goed geregeld en ingediend. Dat maakt het werk efficiënter, waardoor wij ons kunnen focussen op wat we moeten doen.’ Ook maakt het personeel gebruik van de online horecatrainingen in de JAM! Academy. ‘Dit kost veel geld om individueel aan te pakken. Maar op het moment dat JAM! het bij alle klanten kan introduceren, plukken de medewerkers er de vruchten van.’ Zodoende blijven we continu in gesprek met Jordi om onze service te ontwikkelen. Bovendien noemt Jordi de goede klik met JAM!. ‘De collega’s bij JAM! zijn behulpzaam, staan voor je klaar en denken mee. Dat is bijzonder fijn.’