BLOG.
werknemer zelf, beslagvrije voet, financiële problemen

JAM!Helpt is er voor de werknemer met geldzorgen

Onze nieuwe dienst JAM!Helpt richt zich op de fysieke en mentale gezondheid van jouw personeel. Wij geloven namelijk dat gelukkige en gezonde werknemers het belangrijkste onderdeel van jouw zaak zijn. In dit artikel gaan we in op de problemen die medewerkers kunnen hebben als zij geldzorgen hebben, en hoe JAM!Helpt (en jij als werkgever) hierbij kan ondersteunen.

1,5 miljoen huishoudens kampen met financiële problemen

Volgens gegevens van de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet hebben meer dan 1,5 miljoen huishoudens te maken met schulden: van betalingsachterstanden tot moeite om financieel rond te komen. Het worstelen met geldzorgen kan leiden tot stress en angst. Hierdoor gaat hun werkplezier ook achteruit en dat kan doorvertalen naar een mindere gastbeleving. Daar wil je als ondernemer voor waken, naast dat je natuurlijk wil dat je werknemers financiële fitheid en geluk ervaren.

Met JAM!Helpt is JAM! de eerste payroller die zich actief inzet om verzuim tegen te gaan en ongemotiveerd personeel weer blij en gezond op de werkvloer te krijgen. Interesse? Neem contact met ons op!

Werknemers met geldproblemen signaleren

Als een medewerker zich vaak ziekmeldt, vraagt om loon eerder te kunnen ontvangen (een voorschot krijgen) en/of er loonbeslagen voor diegene binnenkomen, dan is de kans aanwezig dat de werknemer geldproblemen heeft. JAM!Helpt ondersteunt sinds juli alle medewerkers met een loonbeslag door hen standaard te benaderen en door te verwijzen naar de juiste hulpinstantie. De werkgevers zijn hier altijd bij betrokken.

hr beleid, startpunt geldzaken, geldzorgen kost
Probeer de signalen van een werknemer met financiële problemen en geldzorgen vroegtijdig te signaleren. Bij JAM!Helpt gaan we graag preventief aan de slag.

JAM!Helpt de werknemer en werkgever als volgt

Wij hebben sowieso duurzame inzetbaarheid gesprekken met medewerkers die frequent verzuimen. Blijkt het om schulden of financiële zorgen te gaan, dan begeleiden wij je werknemers met financiële problemen naar de juiste hulp instanties. Je medewerker leert ons eerst kennen via een fysiek of videogesprek. Hierin worden de financiële problemen besproken. Op basis van de financiële situatie begeleiden we hen naar instanties zoals de NSR hulplijn, Geldfit of Gemeenten. Daarna blijven we terugkerende gesprekken houden met de werknemer zelf.

Meer weten?

JAM!Helpt is er voor zowel de werkgever als de werknemer. Wij weten met onze 10 jaar ervaring bij zo’n 350 horecazaken als geen ander hoe langdurend verzuim zowel de werkgevers als de werknemers schaadt. Bovendien willen we vooral preventief ingrijpen. Samen werken we aan een gelukkige, en financieel gezonde toekomst voor je medewerkers. Als je met JAM! in zee gaat, krijg je de JAM!Helpt dienst er kosteloos bij. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek of meer informatie.