BLOG.
Yangon Delight

Klantenspotlight: Yangon Delight laat Amsterdam kennis maken met Birmees eten!

Thandar Soe opende op de Linnaeusstraat in Amsterdam het eerste restaurant in Nederland met een Birmese keuken: Yangon Delight. Soe komt uit Myanmar (Birma) en zag in Nederland een culinair gemis en tegelijkertijd een kans. Omdat ze als beginnende horecaondernemer enorm druk is, wilde ze zich niet bezig hoeven houden met haar personeelsbeleid. Daarom ging ze de samenwerking met JAM! aan.

Het ontstaan van Yangon Delight

Thandar Soe kwam oorspronkelijk naar Nederland met een oriënterende visa. Ze kwam om tot rust te komen, maar kon uiteindelijk toch niet stilzitten en ging de master Sustainable Business Management doen. Yangon Delight is toen ontstaan door een samenloop van omstandigheden;

1) ze wist dat er geen Birmese keuken in Nederland zat;

2) toen ze in San Francisco was stonden er rijen voor Birmese eettentjes;

en 3) ze kwam tijdens haar studie vaak in de Linnaeusstraat en op een dag was daar een pand te huur.

En dat was dat!

Thandar Soe, eigenaresse van Yangon Delight.

Tea leaf salad en vissoep bij Yangon Delight

Ooit al eens theeblad salade gegeten? Ik ook niet voordat ik langsging bij Yangon Delight. Nu kan ik je vertellen dat het een smaakexplosie in je mond is. Deze tea leaf salad is een typisch Birmees gerecht, net als de vissoep. Soe is zelf geen professionele chef, dus ze heeft de gerechten samengesteld met een Birmese keukenconsultant. Lachend zegt Soe: ‘Ik had eerste alle gerechten die ik zelf lekker vind op mijn menu gezet. De consultant moest lachen toen ze dat zag. Ze hielp me om een handelbare menukaart samen te stellen, waarbij ik de ingrediënten efficiënt gebruik en weinig weggooi.’

De samenwerking met JAM!

Soe wist meteen al dat ze haar personeelsbeleid wilde overdragen. ‘Ik zocht naar een HR bedrijf omdat ik niet wist hoe de Nederlandse contracten werkten,’ vertelt ze. Eén van haar fulltime chefs, die bij een andere grote horecazaak in Nederland werkt, vertelde dat hij bij JAM! op het contract stond. Hij raadde JAM! aan. We horen natuurlijk vooral onze klanten, de horecaondernemers, aan, dus het is fijn om horen dat ook horecamedewerkers tevreden zijn met onze dienstverlening! Haar integratiecoach van de gemeente gaf de doorslag. ‘Omdat ik toch al met een HR bedrijf wilde werken, raadde die mij aan om dan een HR bedrijf met specialisatie in de horeca te zoeken.’

En of de samenwerking met JAM! bevalt? Soe knikt. ‘Ik moest in het begin nog vertrouwd raken met de MyJAM! app.’ Maar dat gaat steeds beter, en Nikki Jager, haar vaste HR contactpersoon bij JAM!, legt haar alles haarfijn uit over de telefoon. ‘Nikki is very helpful,’ eindigt Thandar Soe.

Yangon Delight
Soe, druk in gesprek met haar persoonlijke HR contactpunt bij JAM!, Nikki Jager.

Meer weten?

Wij zijn JAM!, dé HR- en payrollspecialist voor de horeca. Met onze 10 jaar ervaring bij onze ruim 350 klanten weten we alles over het reilen en zeilen in horecazaken. We snappen horecaondernemers als geen ander, en nemen hen graag alle HR- en administratieve lasten uit handen. Zodat zij het optimale uit hun zaak kunnen halen!

Bijvoorbeeld Thandar Soe, die met elke gast een beetje meer bekendheid creëert voor de Birmese keuken. We ontzorgen al onder andere Ron BlaauwThe Harbour Club en de George restaurants van UMH. We publiceren ook veel voor de horecaondernemer. Check onze LinkedInInstagramFacebook en blogpagina om kennis op te doen!