BLOG.

Ontmoet het JAM! team: HR Assistent Indy

De afgelopen tijd zijn er voor JAM! veel dingen veranderd. Vorig jaar begonnen we met een nieuw en groter kantoor op het Rokin. Daarna werd bekend dat de WAB zou intreden, waardoor wij onze service hierop hebben aangescherpt. Het gros van dit jaar werkten we thuis vanwege het coronavirus. De pandemie had uiteraard nog veel meer gevolgen: door de horecasluiting waren er talloze online meetings en telefoontjes tussen collega’s, klanten en medewerkers. Bovendien is ons team uitgebreid van 11 teamleden in januari vorig jaar naar 24 in juli 2020, en daar stopt het niet! Daarom vinden wij het belangrijk om het JAM!-team in de kijker te spelen – dan weet jij ook met wie je te maken hebt. Wij zijn er namelijk op gericht om jou een zo persoonlijk mogelijke service te verlenen. Deze keer is de beurt aan de 25-jarige Indy uit Zaandam, die bij JAM! werkt als HR Assistente.

Indy: ‘Bij JAM! kun je van trede 0 naar boven groeien.’

Ha Indy. Waar is jouw liefde voor de horeca ontstaan?

‘Ik heb geen achtergrond als horecamedewerker, in tegenstelling tot de meeste van mijn collega’s. Wél kun je me heel blij maken met een hapje en een drankje op een terras. Daar zag ik mijn link met JAM! in. Hier is iedereen gelukkig ook heel Bourgondisch ingesteld!’

Hoe ben jij vorig jaar geleden bij JAM! begonnen?

‘Ik zag de vacature voor HR Assistent bij JAM! op internet voorbijkomen en ik dacht meteen: dit is te mooi om waar te zijn. Het was een startersfunctie met opleidingsmogelijkheden, een goed salaris en veel vakantiedagen. Ik wist dat ik hierop moest solliciteren. Na mijn studie Bedrijfskunde ben ik in de recruitment gaan werken, maar het sales-aspect ervan sprak me niet meer aan. Daarom zocht ik een baan in de HR, maar daarvoor heb je zelfs als starter eigenlijk altijd ervaring nodig. Bij JAM! kan ik me daarin specialiseren. Bovendien gebruik ik mijn recruitment-ervaring tijdens interne sollicitatiegesprekken.’

Wat is voor jou het meest uitdagende aan je werk als HR Assistent bij JAM!?

‘Van trede 0 kun je naar boven groeien. Ik werk hier nu elf maanden en ik ben al met mijn tweede opleiding begonnen. Daarnaast heb ik best wat verantwoordelijkheid in het team. Je kunt hier dus best snel stappen zetten als je zelf initiatief toont.’

Over die opleiding gesproken, Indy. Hoe combineer jij dat met je werkzaamheden?

‘Ik heb de cursus Artra Backoffice Specialist gedaan. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd duidelijk dat ik deze kon uitvoeren, en in m’n tweede werkweek ben ik al met de cursus begonnen! Het was nogal pittig, want ik werk 40 uur. Maar ik wilde dit wel heel graag doen; je steekt er namelijk een hele hoop basiskennis van op. Denk hierbij aan echt álle details van Fase A, B en C contracten. Ik zie dit dan ook als de basis van een goede HR Assistent. Op dit moment ben ik bezig met het Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL), want uiteindelijk zou ik graag HR Manager willen worden. En daarvoor heb je kennis nodig van salarisadministratie. Tijdens de coronaperiode werd het even wat rustiger, waardoor ik er meer tijd voor had. Dat is inmiddels alweer veranderd. Gelukkig krijg ik 1 dag per week de tijd om thuis aan PDL te werken.’

Tijdens haar tweede werkweek begon Indy al met een cursus Backoffice Specialist. Ze weet dus van aanpakken!

Wat voor gevolgen heeft de coronaperiode gehad op jouw werk bij JAM!?

‘De start van de coronacrisis was een drukke periode voor ons; we werden veel gebeld en gemaild met vragen. Al deze vragen hebben we gebundeld, waarna we veel online meetings hadden met alle HR Managers. Vervolgens konden we medewerkers sneller beantwoorden aan de hand van standaardantwoorden en de nieuwe JAM! Support. Ik denk dat we het goed hebben opgelost, want op het begin wisten de medewerkers en klanten niet veel, maar wij zelf ook niet. Uiteindelijk heb ik het gevoel dat iedereen wist waar ze aan toe waren.’

En op wat voor manier verschilt JAM! van je vorige werkplekken?

‘Ons team is heel erg hecht en zorgt echt voor elkaar en voor de kantoorkatten Lenny en Houdini. Ik denk dat dat vrij uniek is aan ons bedrijf. We kennen elkaar goed en houden ook zeker van een feestje in ons bruine café! Bovendien is de sfeer naar klanten toe ook heel informeel. We schakelen snel met elkaar en iedereen voelt zich vrij om aan te kloppen bij de ander voor vragen. Dat maakt het werk heel erg ad hoc en afwisselend. Vrijwel alle klanten komen uit de horeca, terwijl ik op mijn vorige werk te maken had met een corporate sfeer. Dat was heel anders; hier verloopt het klantcontact namelijk veel laagdrempeliger. Daardoor voelt het bij sommige klanten alsof zij directe collega’s zijn, wat heel leuk is én vooral heel efficiënt werkt.’

En waar kun je jou in je vrije tijd eigenlijk een plezier mee doen?

‘Ik ben heel erg fan van Formule 1! Een paar jaar geleden reisde ik zelfs met mijn vader naar Mexico toe om Max Verstappen aan te moedigen. Ik ben dus heel erg blij dat de wedstrijden na de corona-stop weer begonnen zijn. Daarnaast kan ik gerust een paar uur door de winkelstraten struinen, maar ik vind het ook heerlijk om een hele middag op de bank te hangen met een serie of slechte Nederlandse films, haha.’

Thanks Indy! Meer weten over JAM!?

Zoals gezegd, groeit ons team nog steeds. Zo zijn we op dit moment op zoek naar een extra Salarisadministrateur: bekijk de vacature hier. Volg je ons bovendien al op social media (Facebook, LinkedIn, Instagram)? Hier zetten we geregeld nieuwe updates op. Leuk als je ons daar volgt!

Wil je niets missen van het allerlaatste horeca- en HR-nieuws? Schrijf je nu in voor de JAM! nieuwsbrief!

Ja, ik ontvang graag het laatste HR-nieuws en horeca-updates!