BLOG.
Maddox breda

Hoe MADDOX inspeelt op horecatrends

We schreven eerder al over het concept achter restaurant MADDOX op de Grote Markt in Breda, en hoe hun samenwerking met JAM! bevalt. Bovendien houden we bij wat de nieuwste horecatrends zijn, dus we zijn altijd erg benieuwd naar wat onze samenwerkingen zelf doen om mee te gaan met de trends. Lees hieronder wat MADDOX allemaal in petto heeft voor de trendy horecaganger!

Samengevat: de zaak MADDOX

In een eerder artikel, dat je via deze link kunt lezen, hebben we het uitgebreid over MADDOX. We geven je hier een korte samenvatting: MADDOX wil een thuishaven zijn voor iedereen. Ze willen de veilige, simpele keuze zijn voor iedere horecagast, en bovenal dat alle wensen van deze gasten vervuld worden. ‘We hebben de pub als basis gepakt en daar een moderne versie van gemaakt. Dus het is knus, want we hebben warme stoffen, maar er is ook veel steen, staal en hout,’ zegt Peter Beuving, mede- eigenaar van de zaak. Dat is dus MADDOX, nu door naar hun beleving van de nieuwste trends en hoe deze terugkomen in hun zaak!

1. Diversiteit in het menu

MADDOX anticipeert op de groeiende vraag naar diverse eetopties door een breed menu aan te bieden, waaronder volledig veganistische gerechten en ook glutenvrije opties. Het menu is ontworpen om aan verschillende dieetwensen te voldoen. ‘We hebben bijvoorbeeld een Veggie Wellington, onze variant op de Beef Wellington,’ zegt Beuving. ‘Ook hebben we een vegetarische quiche, en er komt ook een volledig veganistische burger op ons nieuwe menu.’

maddox breda

DJ’s schitteren achter deze booth bij MADDOX.

2. Iedereen is welkom (inclusief)

Restaurants streven naar een inclusieve sfeer waar iedereen zich welkom voelt, ongeacht hun achtergrond, gender of dieetvoorkeuren. De naam “MADDOX” is niet alleen gekozen omdat het zo pakkend klinkt, maar ook vanwege de nadruk op inclusiviteit. ‘MADDOX is zowel een jongens- als meisjesnaam, en dat vinden we goed passen bij ons concept waarbij iedereen zich thuis kan voelen,’ zegt Beuving. De keuken is bovendien ook internationaal, én MADDOX is goed uit te spreken in allerlei talen.

3. Alcoholvrije drankjes zijn in opmars

De groeiende populariteit van alcoholvrije dranken wordt een belangrijk aandachtspunt in de horeca. Beuving zag de vraag naar alcoholvrij ook bij MADDOX toenemen. Ze begrijpen hier de diversiteit van hun publiek en bieden daarom een uitgebreide selectie van alcoholvrije opties aan, waaronder mocktails, zero-spritzen en 0.0 bieren.

‘Ons publiek is heel breed dus we vinden het belangrijk om ook alcoholvrije varianten aan te bieden. Je wil ook mensen die bijvoorbeeld zwanger zijn, of mensen die überhaupt niet drinken, iets kunnen aanbieden. Die mensen willen ook gewoon gezellig borrelen. Wij vinden dat je dan niet kan komen aanzetten met: “oh, we hebben nog wel een beetje appelsap en wat spa rood en dat is het wel,” Nee, we vinden dat daar ook echt een fatsoenlijk aanbod voor moet zijn,’ zegt Beuving.

4. Laat je niet meesleuren!

Laat je als zaak niet meesleuren in alle trends. Niet alles past bij het concept en idee achter jouw zaak. Je moet wel een consistent concept uit blijven dragen. MADDOX doet dit goed! Zo is de digitalisering in de horeca bijvoorbeeld ook een nieuwe trend, maar Beuving en Hersbach twijfelen in hoeverre ze daarin meegaan: ‘We weten niet of online bestellen via een QR-code bij ons concept van thuiskomen past,’ zegt Beuving. ‘De mensen die hier komen willen denk ik nog altijd graag een vriendelijk gezicht zien, persoonlijk benaderd worden. Iemand waar ze even een praatje mee kunnen maken. En tuurlijk is het goedkoper in kosten, maar als het ons publiek minder bevalt, dan is dat het niet waard.’

maddox breda

Zo’n glimlach wil je natuurlijk zien als je binnenkomt!

5. Stop whining, start shared dining

Het delen van gerechten is een trendy variant van een sociale eetervaring. MADDOX is van plan om hun menu te veranderen naar een grote variatie aan shared dining-planken. Dit biedt gasten de mogelijkheid om samen te genieten van een uitgebreide culinaire ervaring, passend bij de huidige trend van gezamenlijk dineren. Beuving en zijn team zijn de shared dining-menukaart momenteel volop aan het ontwikkelen, dus stay tuned!

6. Samenkomen op bijzondere evenementen

‘We organiseren evenementen in het weekend, en maken het ook mogelijk voor gasten om privé evenementen te houden in ons pand,’ zegt Beuving. Eén van de horecatrends is namelijk om thema-avonden te organiseren om je gasten te entertainen. Mensen willen iets speciaals, ze willen een verhaal kunnen vertellen bij hun restaurantbezoek.

En na een avondje MADDOX kun je terugkomen met een verhaal! Zo hebben ze een Supersized Sunday en een Thank God It’s Friday. Happy hours, sportwedstrijden, dj’s die plaatjes draaien; het kan allemaal. Het interieur is bovendien ook het doorvertellen waard: op de bovenste verdieping zit een gave graffiti muurschildering (zie eerste afbeelding).

In een tijd waarin de horeca voortdurend evolueert, weet MADDOX zich te onderscheiden door in te spelen op deze trends en een eigentijdse draai te geven aan de culinaire beleving. Hun toewijding aan diversiteit en klanttevredenheid positioneert MADDOX als een opvallende speler in de moderne horecawereld.

Op de hoogte blijven?

JAM! is dé payroll en HR expert voor de horeca. Wij schrijven regelmatig over de laatste horeca trends, maar ook over de laatste wet- en regelgeving in de horecasector. Alles om horecaondernemers te helpen en ontzien. Zo schrijven we over Dry January en verrassende mocktailrecepteninnovaties in de horeca, maar ook over de nieuwe horeca cao. Bovendien hebben we een tevreden klantenbestand met onder andere Ron BlaauwThe Harbour Club en UMH. Weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op.